خانه / مبانی نظری / مبانی نظری بهداشت فردی،بهداشت غذایی،بهداشت جنسی و بهداشت روانی

مبانی نظری بهداشت فردی،بهداشت غذایی،بهداشت جنسی و بهداشت روانی

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.
مبانی نظری بهداشت فردی،بهداشت غذایی،بهداشت جنسی و بهداشت روانی

مبانی-نظری-بهداشت-فردی-بهداشت-غذایی-بهداشت-جنسی-و-بهداشت-روانیمبانی نظری بهداشت فردی،بهداشت غذایی،بهداشت جنسی و بهداشت روانی
دارای ۱۱۳ صفحه با فرمت ورد و قابل ویرایش می باشد.

توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع :انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)
نوع فایل:WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

بخش هایی از محتوای فایل پیشینه ومبانی نظری::

بهداشت فردی،بهداشت غذایی،بهداشت جنسی وبهداشت روانی

فصل دوم: یافته‌های تحقیق    11
بخش اول: بهداشت فردی    12
1- وضو    13
مقدمه    13
2- غسل    21
الف – غسل جنابت    22
ب – غسل حیض    28
ج- پاداش غسل در روایات    29
3-طهارت لباس    30
اصول پوشش در اسلام    31
الف – جنس لباس    31
ب- رنگ لباس    34
ج – نظافت لباس    36
بخش دوم: بهداشت غذایی    38
1- دعوت به غذاهای طیب    40
2- ممنوعیت غذاهای غیربهداشتی    43
الف – مردار    44
ب – خون     47
ج – گوشت خوک    49
تغذیه و اخلاق    52
د – ممنوعیت نوشیدن خمر    54
معنی لغوی و اصطلاحی    54
مراحل برخورد قرآن با شرابخواری    56
مرحله اول: رزق نیکو ولی استفاده نادرست از آن    56
مرحله دوم: اشاره به گناه شرابخوار    57
مرحله سوم: نهی از نماز در حالت مستی    58
مرحله چهارم: حرمت شراب    60
آثار و نوشیدن شراب    63
الف – آثار زیانبار روحی و معنوی    64
ب- آثار زیانبار جسمی و مادی    68
1- دستگاه گوارش    69
2- دستگاه تنفس    69
3- خون    70
4- قلب و رگها    70
5- عقل و روان    70
6- نسل    71

بخش سوم: بهداشت جنسی    74
1- ممنوعیت آمیزش با زنان در حالت عادت ماهیانه    75
ممنوعیت آمیزش با زنان در حالت عادت ماهیانه از نظر پزشکی و علمی    77
احکام حائض    80
2- زنا    80
تعریف اصطلاحی    81
مراحل نکوهش زنا در قرآن    81
مرحله اول: صفات زنا    82
مرحله دوم: وعده‌ی عذاب اخروی    83
مرحله سوم: زنا نکردن جزئی از یک پیمان عمومی    83
مرحله چهارم: مجازات زناکار    84
برخی از مفاسد زنا    86
انتشار بیماری‌های آمیزشی در جامعه    87
الف – ایدز    89
ب – سفلیس    90
پ- آتشک یا شانکرنرم     90
ت- گرانوم آمیزشی    91
ث- التهاب مهبل    91
ج – سوزاک     91
روش حکیمانه اسلام در جلوگیری از بیماری‌های آمیزشی    93
3- لواط    96
موارد بیان لواط در قرآن    97
اول: احکام لواط    104
اسرار معنوی و علمی تحریم هم جنس‌گرایی    105
4- استمناء (خود ارضایی = جلق زدن)    106
بخش چهارم: بهداشت محیط زیست    110
بخش پنجم: بهداشت روانی    111
تعریف بهداشت روانی    115
فرق شفاء و رحمت    117
قرآن چگونه شفابخش است؟    117

فصل دوم :

یافته های تحقیق

•    بهداشت فردی
•    بهداشت غذایی
•    بهداشت جنسی
•    بهداشت محیط زیست

•    بهداشت روان    


                                                                                                                                                                      

بخش اول:

بهداشت فردی

۱-    وضو
۲-    غسل
۳-    طهارت لباس

۱- وضو
مقدمه
سپاس و ستایش شایسته پروردگار هستی است که ذرات عالم وجود را مظهر جمال و جلال خویش قرار داد ،پروردگار و معبودی که همواره همه موجودات در پرتو عنایات پر مهرش قرار دارند ،کسی که شایسته یاد کردن است و برماست که نعمتهای خالصانه اش را شاکر باشیم و نمازگزاردن وپیشانی سائیدن جز بر پیشگاه او نباشد . چنانچه خداوند متعال نیز از بندگانش خواسته است که همواره او را یاد کنند و به یاد او باشند ،و در قرآن مجید خطاب به انسان آمده است :« أَنَا اللَّهُ لَا إِلَهَ إِلَّا أَنَا فَاعْبُدْنِی وَأَقِمِ الصَّلَاهَ لِذِکْرِی  »
«بدان که منم خدای یکتا هیچ خدایی جز من نیست پس مرا به یگانگی بپرست و نماز را برای یاد ما بپا دار»
«نماز به عنوان یکی از ارکان دین مبین اسلام عالیترین و کاملترین نوع نیایش و ارتباط با خداوند می باشد بطوریکه قرآن در بیش از ۱۲۰ آیه از سوره های مختلف این کتاب الهی از نماز ،احکام،آداب و آثار آن به کرات یاد نموده است .
اگر چه افزون بر نماز ،عبادات دیگری همچون خمس،زکات،حج،جهاد و . . . وجود دارند که هر کدام نقش سازنده و تربیتی مهمی بر روی انسان دارند ولی در این میان نقش نماز بسیار سازنده تر است زیرا نماز جلوه ای از حضور بنده در محضر ربوبیت است و ما در هیچ یک از عبادات اسلامی همچون نماز در تمامی مراحل در محضر خدا نیستیم ،تمامی حرکات،صحبتها و ذکرها همه با خداست و لحظه ای غفلت ازاحکام آن با عث ابطال نماز می گردد،در صورتیکه در دیگر عبادات مثل روزه ،اگر چه انسان به نیت قرب به خداوند و خود سازی از خوردن امساک می نماید اما در همین حال در تمامی روز می تواند اعمال روزمره خود را انجام دهد همچنین نماز تکرار بندگی انسان در برابر ذات لایزال الهی است واین تذکر و یاد مکرر خداوند در طول شبانه روز باعث می شود تا بشر کمتر از یاد  خدا غافل باشد و به همان نسبت از گناه و عصیان او می کاهد»
جهان ،محراب وسیعی است که همه کائنات ،درآن به تسبیح و عبادت وسجود در برابر خدا مشغولند .« تُسَبِّحُ لَهُ السَّمَاوَاتُ السَّبْعُ وَالأَرْضُ وَمَن فِیهِنَّ وَإِن مِّن شَیْءٍ إِلاَّ یُسَبِّحُ بِحَمْدَهِ وَلَکِن لاَّ تَفْقَهُونَ تَسْبِیحَهُمْ إِنَّهُ کَانَ حَلِیمًا غَفُورًا »
«هفت آسمان وزمین و هر چه در آنها ست همه به ستایش خداوند مشغولند و موجودی نیست در عالم جز آنکه تسبیح و ستایش پروردگار می نماید ولیکن شما تسبیح آنها را فهم نمی کنید . بدرستیکه خداوند بسیار بردبار و آمرزنده است »
به نماز ایستادن ،همراهی با همه آفریده ها و فرشتگان در پرستش وذکر پروردگار است . به نماز ایستادن رنگ و بوی الهی گرفتن وجلوه و آئینه جمال حق شدن است . لحظاتی را به یاد او ،به نیایش او و راز و نیاز با او بگذرانیم و ورح آلوده را در چشمه صاف وزلا ل الهی شستشو دهیم . این است نمازی که مسلمان روزانه پنج بار می خواند .
نماز در اسلام جایگاه ویژه ای داردو نماز گزار لازم است برای انجام این عبادت مقدماتی را فراهم کند :
۱-    وضو بگیرد
۲-    غسل کند (در صورتی که جنب و. . . است)
۳-    لباس وبدن خود را از نجاسات (مثل خون،بول و . . .)پاک گرداند
۴-    مکانی پاک را برای سجده فراهم کند»  .
اسلام عباداتی دارد که دارای دو جنبه است :یکی بعد عبادی آن که موجب تقرب انسان به خدا و کمال معنوی او می شود ودوم بعد بهداشتی ودرمانی آن که آثار مفیدی در محیط اجتماعی و یا شخصی انسان دارد و سلامت انسان را تامین می کند . نماز ،وضو،غسل،روزه و . . . از این قبیل عبادات هستند .
ودر اینجا به بررسی جنبه های بهداشتی وضو وغسل که جزء این عبادات و از مقدمات نماز هستند پرداخته می شود .
وضو
«وضو در لغت به معنای بسیار پاکیزه شده و شرعاً یعنی شستشوی مخصوص که شرط صحت نماز و طواف و موجب جواز مس کتابت قرآن و اسماء مقدسه است » 
قرآن کریم در مورد دستور وضو می فرماید :
«یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُواْ إِذَا قُمْتُمْ إِلَى الصَّلاهِ فاغْسِلُواْ وُجُوهَکُمْ وَأَیْدِیَکُمْ إِلَى الْمَرَافِقِ وَامْسَحُواْ بِرُؤُوسِکُمْ وَأَرْجُلَکُمْ إِلَى الْکَعْبَینِ …..مَا یُرِیدُ اللّهُ لِیَجْعَلَ عَلَیْکُم مِّنْ حَرَجٍ وَلَکِن یُرِیدُ لِیُطَهَّرَکُمْ وَلِیُتِمَّ نِعْمَتَهُ عَلَیْکُمْ لَعَلَّکُمْ تَشْکُرُونَ» 
«ای کسانی که ایمان آورده اید،چون به (عزم)نماز برخیزید ،صورت و دستهایتان را تا
آرنج بشویید و سر و پاهای خودتان را تا برآمدگی پیشین (هر دو پا ) مسح کنید . . . .
خدا نمی خواهد بر شما تنگ بگیرد ،لیکن می خواهد شما را پاک و نعمتش را بر شما تمام گرداند،باشد که سپاس ( او) بدارید.»

دانلود فایل

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.

درباره ی selludow

همچنین ببینید

مبانی نظری نارسایی هیجانی از دیدگاه علوم شناختی

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins. مبانی نظری نارسایی هیجانی از دیدگاه …