خانه / مبانی نظری / مبانی نظری تاریخچه نشر الکترونیکی

مبانی نظری تاریخچه نشر الکترونیکی

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.
مبانی نظری تاریخچه نشر الکترونیکی

مبانی-نظری-تاریخچه-نشر-الکترونیکیمبانی نظری تاریخچه نشر الکترونیکی
دارای ۳۴ صفحه وبا فرمت ورد وقابل ویرایش می باشد.

توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع :انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)
نوع فایل:WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

بخش هایی از محتوای فایل پیشینه ومبانی نظری::

تاریخچه نشر الکترونیکی
نشر کتاب در عرصه الکترونیک در دهه آخر قرن گذشته و تا کنون دستخوش تغییر و تحولات اساسی شده است. با توجه به مفهوم نشر و انتشار می توان تاریخ شروع جدی و گسترده نشر کتاب و ایجاد انگیزه برای تداوم آن را زمانی دانست که ۴۰۰ هزار نفر در طی چند روز از طریق یک پایگاه اینترنتی، رمان کوتاه استفن کینگ به نام ‘سوار بر گلوله’ را دریافت کردند. خبری که دنیای صنعت نشر کتاب را تکان داد. آنچه این پدیده به صنعت نشر گوشزد کرد این بود که قریب به نیم میلیون نفر از سراسر جهان آمادگی دارند تا کتاب مورد علاقه خود را به وسیله رایانه بخوانند. این کشف باعث شد تا تولید و ارسال کتب الکترونیکی در فهرست گزینه های عملی و قابل اجرای صنعت نشر قرار گیرد (قوانلو قاجار، به نقل از کافی امامی، ۱۳۸۳).
اگر به عقب تر برگردیم اولین تلاش هایی که در نشر الکترونیکی انجام شد در سال ۱۹۷۳ به وسیله اختراع تکنولوژی متن ویدیویی  بود. متن ویدیویی سیستمی است که اطلاعات چاپ شده را بر روی یک دستگاه تلویزیون پخش می کند که بعد ها این اطلاعات را می توان بر روی کامپیوتر ها ارسال کرد. اطلاعات از طریق کابل یا خط تلفن یا کابل تلویزیون ارسال می شود. تلویزیون مشابه متن ویدیویی تکنولوژی پیام نما عمل می کند که همان ارسال کننده خبر و متن توسط صفحه تلویزیون می باشد. انتقال اطلاعات در Teletextبه وسیله سیگنال تلویزیونی صورت می گیرد. در سال ۱۹۷۹ توسط Fraces Mintel چنین روشی به شکل مطلوب تری ادامه یافت و در اوایل سال ۱۹۸۰ چندین شرکت روزنامه نگاری آمریکایی بر روی این تکنولوژی جدید سرمایه گذاری کردند. شرکت هایی همچون Knight Ridders و Viewton با شرکت بانک هایی هم چون Bank of American Time INC و Chemicat Bank به این تکنولوژی پرداختند و مراکزی هم چون Gatewayو Mirror Timesاین کار را تعقیب نمودند. در اواسط سال ۱۹۸۰ خبر رسانی Computer serve و Dow – Jonesاز سرویس آنلاین استفاده کردند و در سال ۱۹۹۱ پی برده شد که حدود ۱۴۰ روزنامه به صورت آنلاین آمادگی دسترسی در اینترنت دارند. هم چنین ناشران، شرکت ها و افراد مختلفی مجلات، مقاله ها و خبرنامه های بسیاری را برای Usenetارسال می کردند و هر روزه مجلات و روزنامه های نو و کهنه بر روی شبکه به چشم می خورد. نشر الکترونیکی باعث شد که جان تازه ای به کالبد روزنامه ها و مجلات (در عرصه بین المللی) دمیده شود و مشوقی باشد برای جذب نشر کتاب به عرصه الکترونیکی (ساسانی، به نقل از کافی امامی، ۱۳۸۳).
روش های نشر الکترونیکی :
ویتایلو  چهار روش اساسی در حوزه نشر الکترونیکی کتاب را چنین دسته بندی می کند:
۱-    کتاب فروشی اینترنتی : حرکت اولیه در ایجاد فروشگاه مجازی کتاب انجام شد. نمونه برجسته اینو نوع بازار فروش کتاب ‘پایگاه وب آمازون’ (Amazon:http://www.amazon.com) است. این پایگاه تا ۴۰ درصد از هزینه خرید کتاب برای کاربران را کاهش می دهد. البته هزینه های پستی، اثر تخفیف مذکور را از بین می برد.
۲-    کتاب های الکترونیکی : آینده کتاب الکترونیکی امیدبخش است. تولیدکنندگان کتاب الکترونیکی فروشندگان، یک استراتژی را دنبال می کنند. استانداردهای این حوزه با ابداع روش های نوین، در آینده نزدیک بهبود خواهد یافت.
۳-    نشر دیجیتالی در چاپ مبتنی بر نیاز : در این نوع نشر دورگه  اطلاعات تا زمان چاپ به صورت مجازی باقی می ماند. چاپ مبتنی بر نیاز با دو فرایند تولید و توزیع مرتبط است. این نوع نشر، یک راه حل برای چاپ با شمارگان کم برای مطالبی که قبلا به دلیل هزینه زیاد فناوری چاپ، منتشر نشده اند فراهم می کند. مدل توزیع در این نوع نشر، کم و بیش دچار تغییر و تحول می شود.

دانلود فایل

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.

درباره ی selludow

همچنین ببینید

مبانی نظری ACT و درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins. مبانی نظری ACT و درمان مبتنی …